Obsługiwane przez usługę Blogger.
RSS

Kotlety po hawajsku

U mnie akurat chłodny dzień, zrobiło się pochmurno, dlatego postanowiłam wprowadzić nieco słońca na talerze. Przygotowałam kotlety po hawajsku, które odkryłam jakiś czas temu na swoim ślubie :) i zakochałam się w nich... Jest w nich coś takiego, że aż chce się zrobić wszystko, co jeszcze nie zrobione. Aromat piękny, ale wygląd i smak to po prostu niebo w gębie. Oczywiście nieco bardziej doprawiłam, bo z mężem lubimy wyraziste smaki, niemniej polecam każdemu.



Potrzebne będą:

  • filety z kurczaka
  • płatki kukurydziane
  • trochę gotowej panierki
  • żurawina suszona
  • ananasy w puszce (po 1 plastrze na 1 kawałek mięsa)
  • mąka kukurydziana
  • mleko
  • ser żółty
  • sól, pieprz, ostra papryka


Wykonanie:


  1. Żurawinę wrzucić do małego garnka, kwaterki, zalać wodą, gotować ok. 20 minut do momentu zmięknięcia. Trzeba ją w międzyczasie podlewać, bo płyn będzie odparowywał. Podlewać zalewą z ananasów.
  2. Płatki kukurydziane pokruszyć (rozbić) w miarę drobno. Dosypać nieco gotowej panierki (ja kupuję taką tanią w Polo lub Biedronce - jest bardzo dobra i nadaje fajnego koloru). Wsypać ostrej papryki i wymieszać
  3. Filety umyć, można odrobinę rozbić lub pokroić tak, żeby nie były zanadto grube. Doprawić solą i pieprzem. Obtoczyć w mące, mleku i mieszance z płatków i panierki. Usmażyć.
  4. Na jeszcze ciepłe mięso wyłożyć plastry ananasa i w dziurki włożyć żurawinę. Zetrzeć na mięso ser żółty. Trochę podgrzać w mikrofalówce, żeby ser się rozpuścił. Ewentualnie można na gorące mięso zetrzeć ser i na to położyć ananasa i żurawinę.


I gotowe!

A teraz uprzedzę pytania i napiszę, dlaczego nie podaję żadnych ilości. Otóż większość rzeczy robię "na oko", tak jak zawsze robiła to moja mama. Z resztą według mnie każdy powinien sobie przyprawiać sam, ponieważ każdy ma inne upodobania smakowe. Jedni lubią rzeczy mocno doprawione, inni prawie w ogóle. Ja mocno przyprawiam, dlatego zalecam każdemu - sypanie według uznania.

I zapraszam do obejrzenia moich kotletów :)

egzotyczne kotlety

kotlety po hawajsku


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentarze:

Prześlij komentarz

W komentarzach nie obrażaj, nie używaj obraźliwych słów, pisz w miarę sensownie, aby wszyscy byli zadowoleni :)